Gedichten van Nathan Schorer

Binnenkort...

05-11-2013 20:59

'De Grens Over',

3e gedichtenbundel met 30-tal gedichten over van alles. Maar vooral over reizen, verhuizen, emigreren...

Een mooie bundel met mooie teksten over oa de winter, over duinen, over doorgaan met een prothese, Engeland, liefde, vriendschap, ...

Ook zit er een paar verrassende, sterke, soms wat kritische teksten in over bijv. de mens..

 

Hieronder staan er zomaar 2 gedichten uit de nieuwe bundel; 'De Grens Over' en 'Doorgaan'

 

 

DE GRENS OVER - 2013

 

hier sta ik dan

met papieren in de hand

aan de eeuwenoude grenspost

ga ik naar een ander land

 

hier ga ik de grens over

nadat de slagboom opengaat

dan loop ik verder naar mijn doel

als alles nou maar goed gaat

 

het is nog mijlenver

maar ik vertrouw op de Herder

alleen dan komt het goed

dan kan ik verder

 

uren, dagen, weken wandelen

door velden, in bossen, langs rivieren

door dorpen en steden, op wegen en straten

tot ik er ben, dan zal ik zegevieren.

 

 

DOORGAAN - 2013

 

dagenlang lopen langs de rivier

onder de warme zon, langs het riet

wandelend met een prothese, lastig of niet

maar dat deert me niet

 

ik ga door, ik blijf niet stilstaan

al voel ik me soms gevild

toch blijf ik doorgaan

jij kunt dat ook, als je het wilt.

© 2013 Alle rechten voorbehouden.

Maak een gratis websiteWebnode