Gedichten van Nathan Schorer

Dagelijkse Kost

10-07-2014 21:48

De nieuwe bundel is uit. Samen met Lieven Castelein hebben we 33 gedichten geschreven voor het thema 'Dagelijkse Kost'. Teksten over geluk, vriendschap, afscheid, intens verdriet. Vrolijke dingen, nare dingen, en nog veel meer.

 

www.mijnbestseller.nl/shop/index.php/dagelijkse-kost-41184-www-mijnbestseller-nl.html

 

DAGELIJKSE KOST - 2013

tekst: Lieven Castelein & Nathan Schorer

 

Ik sla de krant open

Ik durf het niet geloven

Het is alweer zo ver

Oorlog en verkrachting

Vechten en heling

Wordt dat nooit over?

 

Ik zie op de tv, hoor het nieuwsbericht.

Opnieuw 1 grote ravage aangericht.

Het is alles wat je nog hoort of ziet.

Ruzie en geweld

Zo zijn de mensen tegenwoordig ingesteld.

Waar is dan het limiet?

 

Ik kijk op het internet

Staat er vol van op het web

Allerlei ruzies, cyber gepest

Harde woorden, grof gescheld

Geen wonder dat-ie wordt gekweld

En zwaar gekwetst

 

Ik hoor het op de radio

Opnieuw een aangrijpend levensscenario

Verdriet en pijn

Mensen hebben geen oog meer voor de ander…

Tijd dat ik daar eens iets aan verander…

Het kan toch niet zo moeilijk zijn?

 

Dit is dagelijkse kost…

 

 

© 2013 Alle rechten voorbehouden.

Maak een gratis websiteWebnode